mandag den 4. februar 2013

Mere strik tak

Da sweateren var færdig kom der hurtigt strømper på pindene. Det er længe siden jeg sidst har fået kæmpet mig igennem et par strømper så nu skulle det være.

Jeg skal denne gang prøve at strikke spiral-strømper, dvs ingen bøvl med hæl, længde af foden osv. Det er næsten for nemt, men meget passende arbejde til lektielæsning og lignende. Et langt foredrag i skolen hjalp gevaldigt på væksten af den første her.

Løvbjergs billige strømpegarn der var sat ned til 15 kr pr. nøgle er jo på ingen måde det samme lækre garn at have i hænderne som baby-alpacaen som jeg lige er færdig med at strikke af, men til strømper køber jeg gerne det billigste da jeg alligevel altid har almindelige bomuldsstrømper under strikstrømper. Man må jo hugge en hæl og klippe en tå når SU-en ikke rækker så langt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar