tirsdag den 18. juni 2013

zig-zag

Jeg har virkelig længe haft lyst til at hækle et tæppe. Sådan et rigtig dejligt slumretæppe. Men jeg mangler det ikke, og så er det svært at forsvare hvorfor man skulle gøre det. Nu gør jeg det - alligevel. Jeg hækler et bomuldstæppe, som er velegnet til at tage ud på græsset eller i skoven fordi det kan vaskes nemt. Det kan vores lækre uldtæppe jo ikke!

Jeg er vild med zigzag-tæpperne som er er et væld af ude på blogs'ene, og nu er det min tur. I første omgang har jeg tænkt at jeg vil holde det nogenlunde i samme farvegenre, ikke bare et væld af alle farver. Så må vi se om jeg ombestemmer mig undervejs. Jeg har ikke lagt en præcis plan eller en fast deadline, jeg har bare lyst. Og nu hækler jeg. Og nu tror jeg også jeg har fundet ud af hvordan man laver enderne rigtige. Men på de første par striber er den ene ende vokset, og den anden skrumpet. Men nu har jeg styr på det. Tror jeg.
Mønsteret er dette, og man kunne jo vælge at læse det i stedet for bare at tro at man da sagtens selv kan gætte hvad man skal. Ændringer: farverne, og så har jeg lavet det længere, så det passer til en voksen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar