tirsdag den 18. juni 2013

Sprutter...

Sprutter er et super bil-hækletøj. Hedder det hækletøj ligesom strikketøj? hmm. Det er i hvert fald super, fordi det er småt, mønsteret er enkelt og man kan derfor godt deltage i en samtale samtidig. Det er dog også lidt skørt med sprutter, måske er det bare mig, men det tager mig kun ca 1 times tid at hækle kroppen + benene af en sprutte, men så tager det ca 1-2 uger at få hæklet og syet øjne og bund. 


Disse tre sprutter, i hvert sit stadie af "færdighed" er sådanne tilfælde hvor jeg lige har hæklet en krop i bilen fordi det er nemt, og så er den landet i kurven. 

Jeg kan se på den facebook gruppe jeg følger om hækling, at der er mange som har problemer med benene, og der er mange forskellige løsninger.
De første sprutter jeg hæklede lavede jeg benene lige efter opskriften (Maja Hansen, Hæklede dyr) 36 lm, en fm i hver lm, og så kunne man selv sidde og hjælpe snoningerne på plads. Det blev fint nok, men hvis de skal gives til sprutteindsamlingen (se link hvis du ikke lige ved hvad det er) så ville det være ærgeligt at man for nemt kan trække krøllet ud. Derfor har jeg på disse lavet 36 lm, 2 fm i hver lm hele vejen. På denne måde kan jeg slet ikke få dem til at undgå at krølle. Nogle skriver endda at de laver 3 fm i hver lm, og jeg tænker at så må krøllerne blive endnu tættere. Jeg kan godt lide at der er lidt luft i krøllet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar