tirsdag den 18. juni 2013

Med nål og tråd...

Jeg har i lang tid haft meget lidt lyst til at strikke. Kun den lille børnetrøje har været i gang og det er kun i kort tid af gangen den er blevet motioneret. I et stykke tid har jeg haft det ligesådan med hæklingen. Det er som om inspirationen er langt væk. I stedet har jeg haft lyst til at brodere. Jeg kan godt lide det men jeg er ikke så god til det. Det der med at tegne, male med tråd, sammensætte farver, og hvad er det lige man skal bruge et broderi til.
Jeg fik så lyst til at brodere et får, med en uld af franske knuder. Jeg har set et billede på en blog, det er jeg helt sikker på, men jeg kan ikke finde den igen.
Først rundt på nettet, kan jeg finde en tegning af et sjovt får? Jeg fandt så en instruktionsvideo på you-tube til at tegne et tegneserie-får lige i min stil. SE den her. Denne tegning fik jeg overført til stof, og syet op med bagsting. Så langt så godt, det er jeg meget tilfreds med.
Så gik jeg i gang med ulden, lavet af franske knuder. De blev også pæne, og jeg er glad for farverne. Men jeg er kommet i tvivl! Skal den overhovedet have uld? Jeg synes den er ret sjov bare som den er tegnet op. Problemet er at hvis jeg piller alle knuderne op (læs: klipper dem af!) Så vil stoffet under være helt ødelagt af små huller, og jeg tror ikke jeg kan stryge dem ud. Så hvis fåret bare skal være tegnet i en streg så skal jeg nok lave et nyt broderi, og hvad skal jeg så gøre af dette?
Hvorfor står mit billede på hovedet? Og hvorfor kan jeg ikke dreje det på plads?

Tanken er at det skal bruges som omslag til en notesbog. Derfor kommer fåret til at have hovedet på forsiden og bagdelen på bagsiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar