tirsdag den 18. juni 2013

Lapper

For lang tid siden (her), kastede jeg mig frådende over en opskrift, som krævede en del hjerneaktivitet at forstå. Jeg fik hæklet en række lapper, men da jeg ikke rigtig kunne bestemme mig for hvad de skulle bruges til, og rokken kom ind i mit liv, endte de i en lille pose sammen med mit bomuldsgarn.
Her den anden dag fik jeg så lyst til at hækle lapper igen. Frem med posen, frem med opskriften. Jeg kunne huske at jeg havde lavet en del om i opskriften for at få det til at blive ordentligt, men hvad var det dog jeg havde ændret. Det tog en aftens tid at få mønsteret til at passe igen, så nu er jeg nødt til at hækle lapper jævnligt for ikke at glemme igen.
16 lapper er nu færdige, i den oprindelige størrelse. Nu overvejer jeg så om jeg skal hækle et par omgange mere på, så de bliver lidt større. Det er alligevel noget nemmere end at sidde og fedte med en ny lap forfra, og det gør jo også sammensyningen noget hurtigere. Problemet er at jeg stadig ikke rigtig ved hvad jeg skal bruge dem til... Og så er det jo svært at vælge en størrelse. Det er heldigvis rimelig nemt at hækle et par omgange på så hvis jeg en dag finder ud af hvad jeg egentlig vil lave, så kan jeg altid justere størrelserne, og indtil da kan jeg hækle et par lapper i ny og næ når lysten kommer over mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar