torsdag den 11. april 2013

En gammel drøm tager form #6

Mine fibre fra Susses spindehjørne, Klokkeren fra Notre Dame, er nu spundet og najavo tvundet (for det er det eneste jeg kan finde ud af) og spolen ser sådan ud

Garnet blev vundet op på en gammel hjemmelavet garnvinde. Det kan godt være man ikke skal gå ned på udstyr, men man kan heller ikke have det hele fra starten...

Jeg har heller ikke et smart apparat til at vinde garnnøgler på, men paprullen fra en rulle gavepapir kan også fint bruges

Og her er så det færdige garnnøgle. ca. 120 meter, og passer til mindst pind 5, ja det er blevet ret tykt!

Jeg tror jeg skal være lidt mere øvet i at spinde garn TYNDT før jeg tvinder det 3-trådet. Det bliver en voldsom omgang! Jeg synes heller ikke farverne bliver helt så flotte når de bliver blandet så meget som i tre-trådet... Mange gode erfaringer er gjort i tilblivelsen af dette nøgle, men hvad det skal omsættes til af strik er jeg meget i tvivl om... måske som en kant på en trøje eller sådan noget...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar