fredag den 5. april 2013

En gammel drøm tager form #4

Udover rokken, som jeg har nævnt i et par tidligere indlæg under samme overskrift, havde min mor også en god stor sæk karteflor liggende som jeg fik med. Det er godt at have noget uld at øve sig i, og der var bl.a. en stor sæk naturfarvet gråt uld, som jeg gik i gang med at spinde af.
Der var virkelig meget lanolin tilbage i ulden, hvilket gjorde at den var rimelig sej at trække ud til en jævn tråd og man var fuldstændig sort på fingrene efter kort tid, men her er resultatet
Desværre en ringe billedkvalitet (har ikke lige mulighed for at tage et bedre) men 90 meter, 3 trådet uld. Håndspundet og kan nok strikkes på en pind 4 - 5. Så der kan da nok blive til et par håndledsvarmere eller sådan noget. Stadig meget begynderagtigt, ujævn tråd, ujævn spinding og særdeles ujævn tvinding. Jeg forsøgte mig med najavo-tvinding, hvilket virkelig er smart men man skal lige have taget på det!
Dog et fint nøgle af mit helt eget garn. Sikke en fantastisk start!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar