søndag den 26. maj 2013

Hullet som en schweizerost

Jeg har efterhånden stødt på rigtig mange top-down mønstre, og flere rundt omkring sværger til disse monteringsfri arbejder. Jeg har ikke det helt store problem med montering, det er ikke sjovt men jeg skal nok få det gjort. Men jeg havde alligevel lyst til at prøve det. 
Det vrimler med disse stor-hullede hæklede trøjer rundt om i gadebilledet, og det var et overkommeligt projekt. 

Blusen er hæklet i helt almindelig hvid bomuldsgarn, sammen med en sølvtråd. Det kan være lidt svært at se på billederne, men den glimter så fint når lyset rammer den.
Jeg ved ikke om det er hæklenål vs. garn, min hæklefasthed eller noget helt andet, men jeg synes desværre den har et noget slasket udtryk. Jeg har brugt den et par gange, og jeg skal også nok få den brugt her til sommer, men jeg er ikke helt 100% tilfreds med fastheden... Nogen som har en ide til hvad der kan være problemet? Eller om den bare skal være sådan... Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg har mønsteret fra, men den er hæklet på en nål 5.5 og det er bare *3 fastmasker, 3 luftmasker* og så i næste række skal de tre fm hækles i de 3 lm. Og så er den ellers bare formet efterhånden som man kommer ned over bærestykket og kroppen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar