søndag den 26. maj 2013

Blå fibre i lange baner... drømmen #9

Da jeg startede med at spinde på håndten (som du kan læse her) købte jeg 3 pakker merino fibre i forskellige blå nuancer. Da jeg så fik rokken i huset røg håndtenen i pausestilling. For det første går det meget hurtigere og er sjovere at spinde på rokken. Desuden så er det ikke så hårdt for mine håndled som der er at skulle holde vægten af håndtenen. Men det blå merino er jo heldigvis ligeglad med hvilket redskab jeg spinder det på, så jeg fik spolet alt det blå fra håndtenen op på rokken.
Derefter fik jeg delt fibrene op så jeg kunne spinde ca lige meget på de to spoler. På denne måde kan jeg få lavet et to-trådet garn, uden at have alt for mange meter ekstra på den ene spole. Nu skal jeg bare skynde mig at blive færdig med at spinde det blå, der er nemlig kommet nye fibre med posten som jeg virkelig glæder mig til at skulle i gang med at spinde. Men når jeg nu kun har 3 spoler så er jeg nødt til at gøre en ting færdig af gangen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar