søndag den 26. maj 2013

Børnetrøje

Endnu en børnetrøje er blevet færdig. Det har været et "læse-strikketøj", da det er så simpelt. Som nævnt i et tidligere indlæg strikker jeg ind i mellem på bomuldstrøjer til børn, som bliver sendt til Mother Teresas hjælpearbejde i Indien. Og det samme er denne trøje til. Da den er strikket i 70% uld og 30% nylon tror jeg dog den ryger til Rumænien, da de i Indien kun vil have trøjer af bomuld da uldtrøjer bliver for varme. 
Når jeg lukker halskanten af, bliver den helt løs og "fluffy". Den sidder ikke lige over selve ribben, eller hvordan man vil beskrive det. Jeg bruger den helt almindelige aflukning, hvor man strikker to masker og derefter trækker den bagerste over den forreste, strikker en ny maske, trækker over, osv. Er der nogen derude som har et bud på hvordan jeg får lavet en pænere aflukning på min halskant?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar