mandag den 14. juli 2014

Send mere forår - tak


Jeg elsker foråret. Jeg synes det er en smuk årstid, der på trods af dage med regn, blæst og ja endda sne, varsler om at det hele er på vej til det bedre.
Og de særlige forårsdage med strålende solskin hvor man smider de lange bukser og varme trøjer mens man lader solen bage (ind gennem vinduet da det er for koldt ude), er bare dage i en klasse for sig.

Disse dage drømte jeg om en våd og kold forårsdag. Og lavede derefter disse silkepapirsblomster. Forårsbebudere der holder længe! 


Jeg kan ikke huske hvor jeg fandt vejledningen, men de er lavet på - nogenlunde - følgende måde.
Klip et antal cirkler af silkepapir. Tror måske jeg har brugt ca 8-10 stykker. Klip alle lag på samme tid eller læg dem ovenpå hinanden efterhånden. Når du har en stak skal de farvelægges på kanten. Man kan bruge en tusch eller som jeg har gjort, vandfarve. Nu skal de fikseres. Det gør du med et langt stykke ståltråd, som du prikker igennem alle lag, bukker rundt og prikker tilbage igen. Jeg har desværre ikke et billede, men når du har gjort det, skal begge ender af ståltråden være på undersiden af "blomsten" mens alle lagene bliver holdt sammen fordi ståltråden har en bue på oversiden... (hmm... måske lidt kringlet forklaret men meget simpelt i virkeligheden)
Nu skal dine cirkler krølles op omkring ståltrådsbuen på oversiden. Et lag af gangen. Krøl dem let og form dem indtil du er tilfreds. Til sidst kan du vikle lidt blomstertape omkring ståltråden. Det hjælper til at holde blomsten fast, og pynter på ståltråden.
Søg evt efter bedre vejledninger på nettet. Både Pinterest og youtube er en guldgrube :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar