torsdag den 29. august 2013

Strømper på stribe

Har været sommerens "projekt".
Jeg har ikke rigtig haft inspirationen, økonomien eller tiden til at sidde med et stort nyt projekt her i sommer, så den har stået på strømpestrikning når pindene har været fremme. Disse 4 par er helt færdige, endnu et par er på pindene og så er der ellers rester til - mange - par endnu hvis man er til blandingsfarver. 
Nedefra og op så er de rød/orange/grå, og de lilla/lilla/lilla helt ens i maskeantal og hvor jeg har placeret rib mm. Der er rib i hele skaftet og ned ovenpå foden. Kun hælen og underfoden er i glatstrikning. Disse er også ved at være helt perfekte i pasform til mine fødder, de sidder bare godt.
De grå/blå/hvide er efter samme opskrift, men uden rib og lidt flere masker. De er meget løse og kunne sagtens bruges til fødder en størrelse eller to over mine.
Det sidste par i lilla/lyslilla/plettet, er strikket to på en pind, fra tåen og op. Det var sjovt nok at prøve denne teknik, men det tog lang tid i forhold til almindelige strømpepinde for mig. Desuden er de blevet for små så jeg leder efter en med små fødder som kan overtage dem. Ellers trævler jeg dem op og strikker dem med i resterne til et større par.
Det er forskellige mærker garn, men alle strømpegarner med 75 % superwash uld og 25% nylon.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar