torsdag den 29. august 2013

4 meter stolthed

Dette, er et virkelig langt tørklæde. Det startede i dette indlæg, og efter en lang pause gemt væk under en ølkasse, blev det taget til nåde igen da jeg sidst ryddede op i mit garnhjørne. Og det tog faktisk kun to aftener så var jeg færdig. For at være sikker på at have garn nok, stoppede jeg nemlig lace-kanten og begyndte på venderækker så det fik lidt trekantsform. Og med en præcis udmåling af hvor meget garn jeg skulle bruge til aflukning fik jeg lavet tørklædet med under 5 gram garn tilbage. Perfekt. 
Når man har det oppe på en rundpind er det svært at fornemme hvor langt det i virkeligheden er, og da jeg skulle finde midten, så jeg kunne starte på vendepindene viste det sig på forunderligste vis at jeg var endt på 400 masker i stedet for 200!? Så efter en virkelig lang aflukning og udspænding på to liggeunderlag har jeg nu 4 meter virkelig lækkert tørklæde AF HJEMMESPUNDET GARN! Hvilket gør at jeg går med det her i sommervarmen, for det er det første jeg har lavet af mit eget garn. Fantastisk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar