torsdag den 29. august 2013

Ny titel på vej

Hvad der ikke fremgår af min profil på bloggen - fordi jeg ikke kan finde ud af at ændre det - er at jeg i mit ikke-virtuelle liv, er lærerstuderende. Og for en god uges tid siden startede jeg på den mest fantastiske del af studiet. Linjefaget Materiel Design. Den fancy måde at sige sløjd - og håndarbejdslærer.
Det betyder at jeg det næste år, skal fordybe mig i design og håndværksteknikker og processer i alle de timer jeg orker. Jeg har nemlig ikke andre fag - som i slet ikke andre fag! 
Vi startede med at filte, og jeg fik kreeret disse grydelapper. De er startet med små totter karteflor, lagt op i et kvadrat på 40x40 cm. 10 lag ovenpå hinanden. Herefter er de vådfiltet i sulfo for jeg havde ikke flere sæbespåner. Jeg har nok okset rundt med hver af dem 1 - 1½ time, og det fik dem til at trække sig sammen til ca 30x30 cm. De var ret tynde så jeg kastede dem en tur i en kogevask og nu er de helt perfekte, tykke og mellem 20 og 25 cm på hvert led, det vil sige store nok til at man ikke får fingrene udenfor når man tager en plade ud af ovnen. Der mangler lige at komme en ring i hvert hjørne så de kan komme op og hænge, men ellers er de færdige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar