fredag den 15. marts 2013

En gammel drøm tager form #1

Som nævnt i et tidligere indlæg, var det med et helt bestemt formål jeg tog på min tur til Terapi-hobby.
For mange år siden begyndte jeg at drømme om at strikke en sweater, af uld jeg selv havde spundet. Det er ikke noget jeg har gjort så meget ved, for jeg var sikker på at hvis der stadig findes folk som kan spinde så er de nok ikke på nettet, så skal man på et aftenskole-kursus, som jeg ikke har råd til lige nu.
Efter at mine øjne åbnedes for krea-blogs, dukkede der et par spinde-bloggere op, fx hende her. Tænk at der faktisk er nogen som både behersker så gammelt et håndværk som en rok, og så nyt et redskab som en computer med tilhørende blog :-)
Nå i hvert fald begyndte drømmen igen at rumstere, og pludselig kunne det ikke vente mere. Jeg fandt adskillige vejedningsvideoer på you-tube, en tråd på rokken.dk og en forhandler af håndtene i Århus. Det var grunden til min impulsive tur, som blev planlagt da jeg egentlig skulle lytte til en længere fremlæggelse om opbygningen af en didaktikopgave. (min søde skrivemakker lyttede efter og tog gode noter, så jeg skylder en omgang), og nu er starten gået.
Først et billede af tenen (der er allerede noget garn på - mere om det)
En helt almindelig håndten (hollandsk hvis nogen er interesseret) med skiven i bunden.
Så købte jeg tre pakker uld, i forskellige farver. Igen jeg nåede ikke at få dem fotograferet før jeg havde flået pakkerne op og gået i gang med at spinde. Alle tre er 100% merino, og fantastisk blødt.
Til sidst et billede af mit allerførste garn. Det er ikke målt eller vejet, men spundet - af mig! - og tvundet til et 2-trådet garn. Jeg er nu lidt stolt!
Det næste garn jeg er gået i gang med at spinde er forhåbentlig noget mere ensartet - det er i hvert fald startet godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar