mandag den 21. januar 2013

Min første flettede kurv

Da jeg første gang stiftede bekendtskab med krea-blogs, var da jeg søgte efter en vejledning til flettede kurve og tasker. Heldigvis stødte jeg ind i "Når genbrug bliver guld". Her fandt jeg en række fantastiske vejledninger, og jeg blev grebet af fletteriet. Jeg synes egentlig jeg har en okay tålmodighed når jeg er igang med et projekt, det må gerne tage lang tid og være svært... Til gengæld strækker den ikke langt når det handler om at gå i gang med en ny ide, derfor kunne jeg ikke gå og vente på at jeg fik samlet nok emballage sammen, jeg måtte prøve med det samme. For ikke at smide genbrugstanken helt ud med badevandet valgte jeg så at flette min første kurv af gamle skoletekster
Selve udseendet med teksterne synes jeg er super fint, men det lykkedes mig ikke at få hjørnerne lukket helt til. Jeg var nok lidt bange for at stramme syningen ordentligt.
Da det bare var en forsøgskurv har jeg ikke behandlet papiret med noget som gjorde den slidstærk, men senere har jeg lavet ting af gavepapir som er tapet til. Det virker kanon, så det bliver alle mine papir-fletterier fremover.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar