torsdag den 24. januar 2013

Grimlingen, genvejen og den allerførste

Efter min første ugle, var jeg så klar til at lave flere.
 Den næste i rækken blev den lille grønne som hurtigt fik navnet Grimlingen, simpelthen fordi den er grim. Sådan kan det gå når man forsøger at lave lidt om i en opskrift. Den kunne jeg jo heller ikke forære til min venindes søn, så en tredje ugle kom til verden. Kort tid efter rejste den med sin lille ejermand til USA og jeg fik den aldrig fotograferet.
                                    Til venstre Grimlingen, i midten Genvejen og til højre Den allerførste som ikke har fået et bedre navn endnu

Sidst kom Genvejen til verden. Den fik dette finurlige navn fordi jeg tog en genvej til tilblivelsen. Kun kroppen er hæklet, resten af delene, vinger, øjne, fjer osv er klippet i filt og limet på. Det er virkelig hurtigt at få sine dyr færdig på den måde, men jeg synes nu det er lidt snyd og jeg synes vist heller ikke det er lige så pænt, så fremover bliver det frem med nålen og hækle alle de små dele der giver dyrene deres personlighed. (billede følger)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar